Taulási zavar és feloldása a kineziológia segítségével

Gyermekkori kudarcélmény a háttérben

bizi11111111111111111111111111111111111111A legtöbb tanulási jellegű probléma oldása során kiderül, hogy a gyermekkorban kell keresnünk a probléma eredetét. Igen gyakori, hogy a kisiskolás már első osztályos korában negatív élményeket szerez. Egy indulatos tanító, az osztály előtt történt kudarc, megszégyenülés, iskolaváltás, egy át nem gondolt negatív bírálat, vagy egy osztálytárs agresszív viselkedése stresszorként dolgozik a tudatalattiban és analóg helyzetben a szervezetünk stresszreakcióval válaszol.

Mit tehetünk?

sad_childHa magunkon, illetve gyermekünkön tapasztaljuk a tanulási nehézségeket, szembe kell néznünk a múlttal. Gondoljuk át, hogy nem történt-e velünk kellemetlenség, kudarc iskolás éveink során. Ezeket az élményeket érzelmileg semlegesítenünk kell.
Az eseményeket meg nem történtté nem tehetjük, de a hozzá kapcsolódó negatív érzelmi töltetet megszüntethetjük. Ahhoz, hogy megteremtsük tanulási képességeink optimalizálását, egyesítenünk kell egymással két agyféltekénket.

Az agy az egész test koordináló központja. Az egyik agyféltekéhez inkább az analitikus képességek tartoznak, a másikhoz inkább az intuitívek.

Ha a domináns felet többször dolgoztatjuk meg, mint a másikat, az egyoldalúság energetikai kiegyensúlyozatlansághoz vezet. Ebből fejlődnek ki olyan viselkedésminták, amiket nem akarunk megélni, a további következmény pedig a betegség lehet. Ezért biztosítanunk kell, hogy egyszerre mindkét agyféltekénk dolgozzon. Egészségünknek ez az egyik fontos alapja.

Nagyon egyszerű mozgásformákkal elérhetjük az agyféltekék integrációját.

Tanulást segítő módszer

Az edu-kinezilógia a tanulási készségek fejlesztésére irányuló szakág. Sok esetben a dyslexia is gyógyítható vele. Az oldás során kitesztelhető, pontosan melyik szám, betű, illetve készség elsajátítása közben kerültünk stresszhelyzetbe.

Miután a negatív élményt az oldás során semlegesítjük, elérhetjük az agyféltekék integrációját segítő gyakorlatokkal és korrekciókkal, hogy a jövőben számunkra öröm és sikerélmény legyen a tanulás.

Bátran belevághatunk új nyelvek elsajátításába, beiratkozhatunk szakmai tanfolyamokra, továbbképzésekre, hiszen tudjuk, hogy nem értelmi képességeink korlátoznak minket, hanem kudarcainkban egy korábbi stresszélményünk hatása mutatkozott meg.